Hoppa till sidans innehåll

Bra att veta


Regler som gäller alla åkare:

  • Kom i tid till träningarna.
  • Uppvärmning 20-30 minuter innan isträning (off ice undantaget om den ligger efter ens ispass). Bättre att komma för sent 5 minuter för att man ska hinna värma upp än att gå på isen kall.
  • Nedjogg och stretching i ca 15-20 min efter isträning 
  • Var förberedd när träningen börjar, dvs sätt upp håret, byt om och gå på toaletten innan träningen börjar.
  • Håret uppsatt utan hårslingor som faller i ansiktet
  • Fylld vattenflaska inför varje träningspass
  • Kläder som täcker magen är obligatoriskt (undantagsfall är uppvisningar med speciellt tema) 
  • Stora smycken, klockor o dyl tas av innan träning 
  • Piercingar tejpade eller på annat sätt täckta (ex. magpiercing) 
  • Ej tuggummin på träning
  • På is = tighta kläder utan huva  
  • Toalettbesök avklarade
  • Alltid gymnastikskor till uppvärmning och office/fys.
  • På off ice = gymnastikskor på fötterna, hopprep, vattenflaska, överdragskläder för nerjogging utomhus eller i ishall, handduk
  • Man ska ha ätit innan träningspass och man ska ha något med att äta efter träningspass samt något att äta mellan träningspass
  • Hopprep till uppvärmning och office/fys (finns et fåtal att låna från förrådet).
  • Tränaren bestämmer när det är vattenpaus
  • Behöver man avvika från träning (ex. knytning av skridskor frågar man först och tränaren ger antingen sitt samtycke eller säger nej)
  • Respektera tränaren oavsett vem det är. Om det är något man inte kan göra på en träning (exempelvis hoppa) ska detta ha meddelats tränaren innan träningspasset
  • Händer något under träning som gör att man inte kan deltaga fullt ut, ska detta meddelas tränaren på en gång.Tränaren gör då bedömning om att ändra i träningsplaneringen eller om det är bättre att åkaren lämnar träningen.
  • Mobilen ska vara undanlagd under uppvärmning, is- eller off ice-träning eller nedjogging.
  • Meddela om man inte kommer på träning senast 3h innan träningspass 
  • Respektera varandra och tränare.Frågor om träning, träningsupplägg m.m. ställs efter träningar (dock ej om tränaren har träning med annan grupp direkt efter en själv)
  • Dräktdagar, grupp 1 + 2 = tisdagar, grupp 3 + 4 = torsdagar. Bruna strumpbyxor, kjol/klänning för flickor. För pojkar svarta byxor och skjorta/tävlingströja.
  • Lis lediga dagar = fredagar och lördagar, vänligen respektera detta. Respektera också att mejl skickas under dagtid, ej kvällar och/eller helger. Är det nödfall, ring eller sms:a, vänta annars till dagen därpå med att mejla."

 

Övriga riktlinjer gäller samtliga åkare:

Om du tränar 2-3 is/v gäller obligatorisk närvaro på 1 pass office/fys per vecka 

Om du tränar fler än 4-5 is/v gäller obligatorisk närvaro på 2 pass office/fys per vecka

Om du tränar fler  6 is/v eller fler gäller obligatorisk närvaro på 3 pass office/fys per vecka samt 1 office/fys på egen hand efter upplägg från tränaren 

Om du inte kan ett pass, ta kontakt med din tränare och kom överens om något som kan passa dig.

 

 

För att utvecklas som konståkare är det viktigt att delta på såväl is- som off ice-träning som föreningen erbjuder. Under april-juni kommer Brinka att ha barmarksträning söndagar-torsdagar. Vilken/vilka dagar man tränar beror på kunskap, ålder och ambitionsnivå. Om man tränar andra idrotter än konståkning är det ändå viktigt att vara med på så många off ice-pass som möjligt. Det är under denna tid vi har möjlighet att bygga upp just den muskulatur som en konståkare behöver och behålla den fysiska kapacitet man redan byggt upp under säsongen. All fysträning är viktig för att förebygga skador, men också för att vara väl förberedd inför sommarens konståkningsläger.

 

Uppdaterad: 19 AUG 2018 18:01 Skribent: Magdalena Chlapowska

Aktuella aktiviteter


Åkare

Anmälan till Hösten 2019 Konståkningsgrupper

Grupper säsongen 2019/2020


Skridskoskolan

Skridskoskola


Tävlingskalender
Säsongen 2019/2020

A-tävlingar  

Klubbtävlingar  nytt

Stjärntävlingar   nytt


Testtagningar   


 


 


 

sisu


 

 

Sandvikenbingo

 

 


 

SANDVIK logga 

Sandvikenhus logga

credibilia logga

 


Vi tänker på vårt uppförande

Uppförande kod

Postadress:
Brinka Sandviken KK - Konståkning
Hedåsvägen 8
81161 Sandviken

Kontakt:
Tel: [saknas] Information
E-post: This is a mailto link

Se all info